چطور ایده را به کسب و کار تبدیل کنیم؟

تبدیل ایده به کسب و کار شاید در نگاه اول پیچیده به نظر برسد؛ اما با توجه به یک سری نکات و بررسی یک سری تجربه ها می توانید ایده مد نظر خود را به تجارتی بزرگ تبدیل کنید. اگر شما ایده ای در سر دارید و نمی دانید چگونه ایده خود را به کسب و کار تبدیل کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

همیشه تبدیل ایده به کسب و کار آسان نیست. ابتدا مطمئن بشید ایده شما را کسی قبلا نساخته باشه ، با یه سرچ ساده در اینترنت متوجه این منظور می شوید!

برای تبدیل ایده به کسب و کار هر آنچه که در ذهنتان می گذرد با تمام آشفتگی ها را روی کاغذ بیاورید. هر چه افکار و ایده های بیشتری روی کاغذ بنویسید، نتیجه بهترین در نهایت بدست خواهید آورد. سپس یک طرح تجاری نهایی برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید و آن را بخش بندی نمایید. ما معتقدیم که مراحل زیر برای راه اندازی یک کسب و کار به شما کمک می کند تا ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید.

مخاطبان هدف کسب و کار خود را در نظر بگیرید

اگر بازار را درک کنید، به یکی از حیاتی ترین مراحل تبدیل ایده به کسب و کار رسیده اید. اگر چیزی در مورد مشتری خود نمی دانید چگونه می خواهید شرکت راه اندازی کنید؟ این اتفاق غیرممکن است. به محصول خود به عنوان یک پیشنهاد جالب به مخاطبان خود فکر نکنید. آنها روزانه با ده ها پیشنهاد مشابه مواجه می شوند. به محصول خود به عنوان راه حلی برای دردسرهای مشتریان خود فکر کنید. باید بدانید محصول شما چه مشکلی را برطرف می کند و برای چه کسانی مناسب است؟ ابتدا مشخص کنید مشتریان شما چه کسانی هستند؟ جنسیت مشتری، سن، محل زندگی و شغل مشتری اهمیت بسیاری دارد.

تحقیقات اولیه را در مورد بازار محصول خود انجام دهید. این کار به شما امکان میدهد بتوانید تصویری فرضی از شخصیت خریدار در ذهن خود ایجاد کنید. شخصیت خریدار یک شخصیت فرضی است که مشتری ایده آل شما را نشان می دهد. اگر مخاطب اشتباهی را جذب کنید، برقراری تعامل اشتباه هیچ فایده ای ندارد. مخاطب اشتباه درآمدی برای شما نخواهد داشت. اگر می خواهید یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید، باید حتما مشتریان احتمالی خود را بشناسید. شخصیت خریدار نمای دقیقی از مشتری هدف را ارائه می دهد. این، یک نوع روایت شخصی است که به شما داستانی از علایق، عادات، دردها و … مخاطبان را می گوید.

جمع آوری تیم برای تبدیل ایده به استارتاپ

سه فرآیند اصلی اجرای کسب و کار و تبدیل ایده به استارتاپ شامل افراد، استراتژی و عملیات می شود. دانستن اینکه چگونه یک کسب و کار را راه اندازی کنید و چه کسانی همراهتان خواهند بود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک تیم خوب و کاربلد با پشتکار لازم برای موفقیت هر سازمان و شرکتی ضروری است. تیم حرفه ای کسانی هستند که به تغییرات بازار هدف واکنش نشان می دهند. افراد تیم، استراتژی ها را به دنیای واقعی می آورند. زمانی که افراد تیم روی یک استراتژی هم نظر باشند و به سمت یک هدف مشترک حرکت کنند، احتمال عملکرد بهتر پروژه بیشتر می شود. کار تیمی خوب همیشه خوب جواب می دهد؛ زمانی که که تلاش مشترک یک تیم حرفه ای پشت یک هدف قرار بگیرد، مسلماً آن هدف ثمربخش خواهد بود.

برای تشکیل یک تیم موثر و استخدام کارمندان برای جایگاه های مناسب، ابتدا ویژگی های مد نظر خود برای هر فرد و هر جایگاه را مشخص کنید. نامزدهای شما باید مهارت های لازم را داشته باشند. در واقع نامزدهای شما باید شایستگی های مورد نیاز برای انجام وظایف کاری را ارائه دهند. علاوه بر این فرهنگشان باید با فرهنگ سازمان سازگاری داشته باشد و مطمئن باشید که توانایی های مورد نیاز را دارند. اگر یک تیم آنلاین دارید، در هزینه خرید یا اجاره فضای اداری صرفه جویی می کنید. این بدان معنا نیست که عدم وجود محل اداری چیز خیلی خوبی است. شما حتی اگر به صورت آنلاین تیم خود را اداره کنید، موظفید حقوق و پاداش هر شخص را در چارچوب مشخص شده پرداخت کنید.

پلکان کار را طراحی کنید ونقطه‌ها را به هم وصل کنید.
هر چیزی به چیز دیگری وصل است. باید یاد بگیرید که چطور راه وصل شدن این نقطه‌ها به هم را پیدا کنید. چیزی که ممکن است امروز «ایده اصلی» شما باشد، وقتی افکار دیگری که می‌تواند با ایده شما مرتبط باشد را به هم وصل می‌کنید، می‌تواند به چیز بزرگتری تبدیل شود.
هیچوقت دست از وصل کردن نقطه‌ها به هم برندارید.
از زمان فعلی تا اوج ایده خود را ترسیم کنید هر چه این پلکان شفاف تر باشد هدف شما نیز مشخص میگردد. برا این کار می توانید از بوم کسب و کار کمک بگیرید.

یاد بگیرید که چگونه ایده خود را بفروشید

تبدیل کردن ایده خود به واقعیت مستلزم کمک کردن به دیگران برای درک ایده و دیدگاه شما می باشد. فروش ایده خود بسیار شبیه به فروش تغییر است. ارزش پیشنهادی خود را به وضوح تعیین کنید و درباره چگونگی ایجاد درآمد آن صحبت کنید. فروش ایده های بلند پروازانه بدون درک چگونگی دستیابی به نتایج مالی، هرگز مخاطب مناسبی را برای شما جذب نخواهد کرد. نکته اصلی همان چیزی است که توجه همه را به خود جلب می کند .سادگی همان کلید اصلی برای فروش چشم انداز ایده شماست. ساده کردن درک آنچه که در تلاش برای به دست آوردن آن هستید برای شخصی که از بیرون به ماجرا نگاه می کند باعث ایجاد تعامل و افزایش احتمالی خرید برای ایده شما می شود. این مهارت در هنگام فروش به کار سرمایه گذاران می آید. یاد بگیرید که چگونه ایده خود را زودتر بفروشید. منتظر نمانید.

برای تبدیل ایده به واقعیت: همیشه ایده خود را بهتر کنید

هرگز از خودتان راضی نباشید. شما همیشه می توانید ایده خود را گسترش دهید و آن را بهتر کنید. وقتی شروع به دیدن نحوه چگونگی اتصال نقاط کردید، خود و هیئت مشاوران شخصی خود را به چالش بکشید تا ایده های خود را بهتر کنید. این همان کاری است که استیو جابز با اپل، پیکسار انیمیشن و اپل دوباره آن را  انجام دادند. او هرگز دست از فکر درباره بهتر کردن ایده های خود دست برنداشت. ژاپنی ها حتی یک اسم هم برای آن دارند: کایزن.

دیدگاهتان را بنویسید